fociedzőknek, sportmarketing, sportmenedzsment

Így építhetsz közösséget egy labdarúgó egyesületnél

Véleményem szerint, amikor egy szervezet vagy csapat működéséről, munkájáról beszélünk, akkor az első és legfontosabb dolog, aminek eszünkbe kell jutnia az a közösség.

A labdarúgásban – a pályán és a pályán kívül is – egyszerre több ember összehangolt munkájára van szükség a pozitív végkimenetelhez. Az egyesület az egész közösség, viszont ezt feloszthatjuk 3 különböző halmazra. Beszélhetünk a korosztályos csapatokról, a szakemberek köréről és ott vannak a szülők/szurkolók is, mint egy külön álló, kisebb szegmens. Ahhoz hogy sikeres legyen a klub, törődnöd kell velük együtt és külön is. Jó rendben, de mégis hogyan?

csapat
Az egyesületed közösségének összetevői

A CSAPAT

A csapatod edzésén csak a játékosaiddal kell foglalkoznod. Célszerű olyan játékokat is alkalmazni a foglalkozás közben, ahol garantált, hogy mindenkinek fülig fog érni a szája (korosztálytól függetlenül!). Kedvenc módszerem még a csapatkiáltás minden edzés végén. Néha akár megállíthatod a gyakorlatot is és leültetheted a gyerekeket, hogy röviden elmesélj nekik egy-egy lelkesítő vagy tanulságos sztorit a saját gyerekkorodból. Mennyivel egyszerűbb az edző dolga, ha a játékosai megbíznak benne és felnéznek rá, nem igaz? A közös meccsnézéseknek megint csak megvan a hangulata, így ez is építőjellegű lehet.

SZAKEMBEREK

Aztán ott van az egyesületnél dolgozó szakemberek közössége. Sikeresek csak akkor lehettek, ha az edzők és a vezetők nem egymással harcolnak. De szólj, ha tévedek! Javaslom, ne mindig csak a szakmáról társalogjatok, vagy ha igen akkor szervezzetek szakmai kirándulásokat. Fontos azonban, hogy senkit ne hagyjatok ki!

SZÜLŐK/SZURKOLÓK

A szülőket/szurkolókat kifejezetten bűn elhanyagolni. Értem én, hogy az edzésen nem kell feltétlenül ott lenniük és ne is szóljanak bele a munkádba. Ez rendben is van, de velük legalább annyit kell törődnöd, mint a játékosaiddal. Az ő támogatásuk nélkül te csak egy szervezet vagy lasztikkal meg focikapukkal. Fontos tehát, hogy beszélgess velük külön-külön és akár egy szülői értekezlet/közönségtalálkozó keretein belül együtt is. Minél többet érintkeztek ezzel a réteggel, annál elégedettebbek  lesznek, így valószínűleg hűségesek maradnak az egyesületedhez is.

OFFLINE ÉS ONLINE KAPCSOLATTARTÁS

A klub közösségépítése pedig mindenkit érintő, szórakoztató programokkal és online kapcsolattartással valósulhat meg. Szervezz családi napokat, táborokat, szülő-gyerek focit, egyszóval olyan eseményeket, ahol a közös pihenésé és a szórakozásé a főszerep. Készíts közösségi oldalt is (első körben Facebook), majd töltsd meg az egyesületedet érintő tartalommal, játékokkal, képekkel. Itt van példának az általam kezelt Megyeri Grund Futsal Egyesület oldala. Ha szeretnél gyakorlati példákat is, akkor kövesd az oldalt és meglátod, hogy én hogyan csinálom mindezt.

Bármit is tervezel, törekedj arra, hogy mindenki jól érezze magát a klubnál. A közösségeddel törődnöd kell, mert ha nem így teszel, akkor nem lesz hosszantartó a sikered sem.

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is! Kövesd a Facebook oldalamat, hogy ne maradj le a legújabb érdekességekről sem!

Ha pedig szeretnéd megtudni, hogy milyen további lehetőségeid vannak a labdarúgás területén, akkor írj a kabalafociklub@gmail.com e-mail címre, én pedig segítek, hogy a legtöbbet érhesd el!